Відкрита лекція професора Д. В. Архірейського у Книгарні Є на тему: Махновщина: міфічна та реальна.
Модератор дискусії - студентка другого курсу Анна Загорулько
Студентка історичного факультету Катерина Ватульова на молодіжному освітньому проекті з питань історичної пам'яті (Республіка Польща).
Прогулянка Краковом
Журналіст аматорського телебачення Істфак.ТВ бере інтерв'ю у декана історичного факультету проф. С. І. Світленка
Театралізоване семінарське заняття професора С. Й. Бобилєвої з історії країн Західної Європи та Північної Америки Нового часу за темою: |Американська революція. Сценка - Засідання Континентального конгресу

ЗАВЕРШИЛАСЯ ПЕДАГОГІЧНА ПРАКТИКА СТУДЕНТІВ-ІСТОРИКІВ

 

З 22 січня по 17 лютого 2018 р. педагогічну практику проходило 52 студенти ІV курсу на базі середніх загальноосвітніх шкіл м. Дніпра №№1, 9, 10, 12, 19, 23, 24, 28, 33, 37, 66, 67, 79, 81, 100, 128, Машинобудівного коледжу ДНУ імені Олеся Гончара та 8 шкіл за межами міста. Більшість із цих навчальних закладів давно співпрацюють з нашим університетом і упродовж тривалого часу приймають студентів.

 

Згідно з програмою практики робота студентів спрямовувалася на здобуття практичних навичок у навчальній, методичній та виховній діяльності. Маршрут практики складався у вигляді  календарного графіку, який скріплюється підписами двох керівників. Передбачалося знайомство студентів з навчальними закладами, поступове їх включення в навчально-виховний процес через психолого-педагогічні спостереження, проведення окремих елементів, а згодом пробних уроків. Завершальним етапом цієї роботи стало проведення відкритих уроків, на яких обов’язково присутні обидва керівники.

Наведемо спостереження з кращих відкритих уроків наших студентів. Своєю методичною яскравістю, насиченістю, вдалою структурою виділяється урок з історії України Харченко Аліни, проведений у  8 класі СЗШ № 9. Студентка провела комбінований урок і поєднала декілька провідних дидактичних цілей. Аліна ретельно продумала організаційний момент, перевірила домашнє завдання, актуалізувала знання та мотивувала навчальну діяльність учнів. У ході вивчення нової теми учні весь час активно працювали: складали таблицю, в класі заслухали заздалегідь підготовлені доповіді учнів, використовувалася карта та інші прийоми.  

Філянін Євген свій відкритий урок в НВК № 12 розпочав з актуалізації роботи учнів у вигляді запитань до класу. Особливість проведення уроку полягала в тому, що учні весь час вели діалог з вчителем. Виходило так, що за допомогою останнього учні з’ясували природні умови, в яких доводилося виживати людині, види їхньої діяльності, особливості й значення торгівлі, залежність характеру війни від природніх умов й т. ін. Якщо виникали хибні думки, то Євген вміло їх спростовував і навіював учнів до правильних висновків, працюючи з атласом, підкреслюючи причинно-наслідкові звʼязки, апелюючи до вже пройденого матеріалу.

Далі зупинимося на уроці Цуканової Аліни, проведеному в 7 класі НВК № 33 на тему: «Похід монголів на Русь. Підпорядкування руських князів Монгольській імперії». Це урок вивчення нового матеріалу з чітко вираженими структурними елементами, який наповнений цілою низкою різноманітних методичних прийомів. Оповідання вчителя-практиканта робилося емоційно і супроводжувалося записами на дошці (діти робили помітки в зошитах), демонстрацією малюнків, роботою з картою. Далі учні працювали з підручниками, після чого відбулося опитування у вигляді гри, працювали з фрагментами історичних джерел, виконували завдання на завчасно заготовлених бланках. Хотілось би відзначити вдалу комбінацію різних методів, завдяки чому діти не втомлювалися працювати, а переключалися з одного виду діяльності на інший.

Вдало структуровані уроки із залученням наочності, ТЗН, дошки, підручників, документів, презентацій, інтеракцій провели Першина Альвіна (коледж), Уткін Павло (СЗШ №1), Харченко Віталій, Кравченко Артем (СЗШ №23), Коваленко Карина, Мосейко Андрій (СЗШ № 128) та ін.

Цього року найвдалішою визнано виховну годину Бовсуновської Анастасії, проведену у 5 класі на тему: «Небесна сотня». Анастасія вміло врахувала вік учнів і підготувала відповідний сценарій свого заходу.

Завершальним етапом педагогічної практики стала традиційна підсумкова конференція, яка відбулася 1 березня. Студенти, які  представляли усі навчальні заклади, де проходила практика, зробили свої повідомлення й поділилися переважно емоційними враженнями та висловили свої побажання щодо покращення якості цього важливого етапу професійного становлення майбутніх вчителів.

 

 

Comments:

JoomShaper